Κάτι κινείται για την παράκαμψη Χαλκίδας.

Αναδημοσίευση από ypodomes.com

Την οριστικοποίηση της χρηματοδότησης από την ΕΤΕπ αναμένεται να ανακοινώσει το Υπουργείο σχετικά με το μεγάλο οδικό έργο της Εύβοιας και συγκεκριμένα για την Παράκαμψη Χαλκίδας. Όπως σας αποκάλυψε την προηγούμενη εβδομάδα το ypodomes.com το Υπ.ΥΠΟΜΕ έχει επιλέξει Σύμβουλο που θα τρέξει τις σχετικές διαδικασίες (υποβολή ανάλυσης κόστους οφέλους) στις υπηρεσίες της ΕΤΕπ για να κλειδώσει η χρηματοδότηση του έργου.
Να θυμίσουμε ότι σε πρόσφατη συνέντευξη του ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης είχε κατηγορήσει την προηγούμενη Κυβέρνηση για την μη εξασφάλιση χρηματοδότησης του έργου και είχε μιλήσει για τις διαπραγματεύσεις που γίνονται με την ΕΤΕπ προκειμένου το έργο να πάρει σάρκα και οστά. Με την ενεργοποίηση του θα γίνει το τρίτο μεγαλύτερο οδικό έργο νέας γενιάς για τη χώρα μετά από το Πάτρα-Πύργος και το νότιο τμήμα του Ε65 Λαμία-Ξυνιάδα. Θα αποτελέσει το πρώτο έργο κλειστού αυτοκινητόδρομου στην Εύβοια που σήμερα δυστυχώς δεν διαθέτει ούτε ένα χιλιόμετρο, ενώ γενικά οι οδικές της υποδομές είναι από τις χειρότερες σε όλη την επικράτεια.
Για το έργο της «Παράκαμψης Χαλκίδας", μήκους 21χλμ. έχουν εγκριθεί οι περιβαλλοντικοί όροι και οι απαραίτητες για την κατασκευή και λειτουργία του μελέτες. Το συνολικό κόστος σύμφωνα με το έγγραφο εκτιμάται σε 230εκατ.ευρώ +30εκατ.ευρώ για τις απαραίτητες απαλλοτριώσεις.
Αν όλα πάνε καλά, μόλις κλειδώσει η χρηματοδότηση θα ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία το πρώτο εξάμηνο του 2018 και μέχρι τις αρχές του 2019 το έργο θα ξεκινήσει να υλοποιείται με στόχο να έχει ολοκληρωθεί σε 3-4 χρόνια (χρονικός ορίζοντας μέχρι το 2023).
Ως έργο χωρίζεται σε 2 φάσεις: Η πρώτη φάση είναι το τμήμα Νέα Λάμψακος-Ψαχνά και η δεύτερη φάση το Υψηλή Γέφυρα Ευρίπου-Νέα Λάμψακος. Το πρώτο τμήμα μήκους 16χλμ αυτοκινητόδρομου, θα επιτρέπει ταχύτητες μέχρι 100χλμ/ώρα, τη σήραγγα Βαθροβουνίου 500μ, 5 ανισόπεδους κόμβους, και συνοδά έργα (δευτερεύουσες οδοί, παράπλευρες οδοί, ανισόπεδους και ισόπεδους κόμβους για δευτερεύοντα έργα). Αυτό το τμήμα έχει κόστος 170εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ) και οι απαλλοτριώσεις εκτιμώνται σε 30εκατ.ευρώ. To δεύτερο τμήμα (Γέφυρα Ευρίπου-Νέα Λάμψακος) μήκους 4χλμ και ταχύτητα έως 70χλμ/ώρα το κόστος εκτιμάται σε 60εκατ.ευρώ.
Η χρηματοδότηση του γίνεται προσπάθεια να εξασφαλιστεί από την ΕΤΕπ με τις διαπραγματεύσεις να είναι ιδιαίτερα προχωρημένες. Η ΕΤΕπ θα λάβει βάσει της ΑΚΟ την απόφαση ή μη χρηματοδότησης του έργου, στην οποία σύμφωνα με το έγγραφο θα περιλαμβάνει: α)ανάλυση και προβλέψεις κυκλοφορίας, β)χρηματοοικονομική ανάλυση, γ)κοινωνικοοικονομική ανάλυση, δ)ανάλυση ευαισθησίας κινδύνου, ε)επιπτώσεις στην απασχόληση.
Η Παράκαμψη Χαλκίδας αποσκοπεί στη βελτίωση της σύνδεσης της Αθήνας και της Χαλκίδας με τη βόρεια Εύβοια και αναμένεται, πως θα συμβάλλει καθοριστικά στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας και της Ν. Αρτάκης, την τουριστική ανάπτυξη, τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και την ενίσχυση των υφιστάμενων οικονομικών και εμπορικών δραστηριοτήτων της ευρύτερης περιοχής.
Το συγκεκριμένο έργο αποτελούσε διαχρονικό αίτημα των τοπικών αρχών αλλά κυρίως των πολιτών της Χαλκίδας και της Εύβοιας τα τελευταία είκοσι χρόνια και αφορά στην κατασκευή οδικής αρτηρίας που ξεκινάει πριν τον κόμβο της Νέας Λαμψάκου, στη σημερινή χάραξη του δρόμου Χαλκίδα-Αλιβέρι-Λέπουρα και παρακάμπτοντας ανατολικά την πόλη της Χαλκίδας, σε νέα χάραξη, καταλήγει στα Ψαχνά, όπου συναντά τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Εύβοιας (Χαλκίδα – Ιστιαία – Λουτρά Αιδηψού).
Το συγκεκριμένο έργο θεωρείται σημαντικότατο αφού αναμένεται: α) να μειώσει σημαντικά τον χρόνο πρόσβασης προς την Κεντρική και Βόρεια Εύβοια, με προφανή οφέλη τόσο για την υπερτοπική οικονομία όσο και την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, β) να αποφορτίσει ολόκληρες περιοχές από τον κυκλοφοριακό φόρτο και την διέλευση βαρέων οχημάτων εντός των οικιστικών τους ιστών, γ) να καταστήσει λειτουργικό τον αυτοκινητόδρομο Σχηματαρίου-Χαλκίδας, εξασφαλίζοντας την απαραίτητη υποδομή για τη διάχυση της κυκλοφορίας προς και από τον ΠΑΘΕ, δ) να δώσει τέλος στην διχοτόμηση συνοικιών της Χαλκίδας και της Νέας Αρτάκης και ε) να μειώσει το κυκλοφοριακό φόρτο και άρα τον δείκτη επικινδυνότητας του σημερινού δρόμου Χαλκίδας – Νέας Αρτάκης, που δυστυχώς μετρά δεκάδες νεκρούς την τελευταία δεκαετία.


Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Σχόλια